joi, 2 februarie 2012

O ZI DIN VIATA UNEI EDUCATOARE


Un cuvant din partea educatoarelor catre parinti
Educatia este dobandirea artei de a utiliza cunostintele.
O ZI DIN VIATA UNEI EDUCATOARE
Am asteptat inceputul zilei, pentru a vedea chipurile copiilor. Am rostit numele lor, i-am simtit prietenii mei. Am deschis fereastra si am gandit: ”impreuna vom face un program”. Aveam in minte: matematica, dezvoltarea vorbirii, muzica, cunoasterea mediului, activitatea practica, educatia fizica, activitati plastice, exercitii grafice. Dar, noi suntem parteneri: eu, educatoarea care alege strategiile, planifica continuturile, – ei, copiii care se vor implica in jocul cunoasterii si al devenirii lor.
Stiam bine ca voi face o buna planificare, dar…aveam nevoie de glasul copilului. A sosit spunandu-mi: ”Imi place sa ascult programul zilnic, daca nu inteleg un lucru, stiu sigur, ca vii langa mine si ma ajuti. Daca imi place un joc, stiu sigur ca il reluam, stiu ca toti suntem prieteni, dar, cea mai buna prietena a mea este EDUCATOAREA MEA. Imi place spatiul de joaca, pe care l-ai aranjat impreuna cu noi, imi plac surprizele zilei, imi place cum vorbesti: tonul, glasul tau”.
De aceea, eu, am avut grija- copiii sa nu fie stresati, sa fie destinsi pentru a-i cunoaste mai bine. Fiecare activitate ma ajuta pe mine, educatoarea, sa descopar:
o                    copiii prietenosi
o                    copiii veseli
o                    copiii tristi
o                    copiii timizi
o                    copiii care doresc sa aiba reponsabilitati
o                    sentimentele lor fata de jocuri si activitati
o                    dezvoltarea lor.
Cunoscandu-l mai bine, am auzit din nou GLASUL COPILULUI:
o                    ”Doamna educatoare, eu doresc sa ma joc la Arta
o                    ”Doamna educatoare, eu doresc sa mai stau la Biblioteca
o                    ”Doamna educatoare, sunt obosit, imi cititi ceva? ”
o                    ”Doamna educatoare, eu m-am plictisit, ce mai facem azi? ”
Dar, toate astea sunt deja problemele pentru maine. Sunt multe? Sunt putine? Sunt viata noastra din gradinita, sunt problemele noastre.
Ei, copii, sprijiniti de educatoare, vor gasi solutii alternative sa-si dezvolte sentimentul responsabilitatii fata de viata, de activitate, de ceilalti.
                    Pe maine.
Este intotdeauna nevoie de succes!
Dna Educatoare

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu